naukica

VAKUUM SA DVA „U“

Posted on: 13. april 2012.

Vakuum je prostor bez supstance. Međutim, po mišljenju naučnika, ne postoji prostor u kome se ne nalazi baš nijedan molekul gasa ili neka najmanja čestica prašine. Tako, vakuum u stvari predstavlja prostor u kome se nalazi vrlo, vrlo mala količina materije.

U dobrom vakuumu skoro nema vazduha, prašine i drugih čestica materije, ali reč „skoro“ znači da ih ipak ima bar malo.

Kroz vakuum se prostire svetlost, ali ne i zvuk, jer je za prostiranje zvuka potrebna materija. Pritisak u njemu je mnogo niži od atmosferskog pritiska, a najviši (najdublji) vakuum se nalazi u kosmosu.

Postoje specijalne vakuum-pumpe koje iz zatvorenog prostora izvlače sav gas i na taj način stvaraju „prostor bez supstance“. Primenjuje se kod mnogih procesa i uređaja.

Pronalaskom električne sijalice, u kojoj je neophodno napraviti vakuum, počinje i njegova industrijska primena, a poznata je i upotreba vakuuma kod termos-boca.

Slika: 1

4 reagovanja to "VAKUUM SA DVA „U“"

Znam da je sa dva „U“,ali nekako mi neprirodno da napisem, jer ne izgovaramo tako u nasem jeziku (imala sam tu dilemu u svom poslednjem postu, pa sam se ipak odlucila za samo jedno slovo). A mozete li nam reci zbog cega dva „U“?

Poreklo reči iz latinskog mi preuzeli. U engleskom usisavanje, a usisivač se čuje vacuuuuuuuuuuuuuuuuum🙂

Ni meni to nije bas najjasnije. Pravilno jeste vakuum, ali ni u jednom recniku (bar u onima koje ja imam) nije dato objasnjenje zasto je tako… Mozda se javi neko da nam objasni. U svakom slucaju, ako saznate pre mene, svakako mi javite.🙂

Ostavite odgovor

april 2012.
M T W T F S S
« Mar   Jul »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  

Naukica

Unesite svoju adresu e-pošte da biste pratili ovaj blog i primali obaveštenja o novim člancima preko e-pošte.

